Vertrouwenscontactpersonen

Sarto kent vertrouwenscontactpersonen (VCP) waarbij u terecht kunt om grensoverschrijdend gedrag (in welke vorm dan ook) binnen Sarto te bespreken. Deze VCP's zijn bereikbaar voor iedereen die bij Sarto betrokken is, en kiezen geen kant naar aanleiding van wat hij of zij hoort. Een VCP is géén hulpverlener en doet géén onderzoek in de vereniging bij incidenten. Een VCP luistert, denkt mee en kent het (sport)netwerk binnen en buiten Sarto. Daarmee zijn de VCP's een welkome aanvulling voor het bestuur en de commissie Sportiviteit & Respect bij het tegengaan van en het hulp bieden bij iedere vorm van grensoverschrijdend gedrag.

De vertrouwenscontactpersonen van Sarto zijn Dhr. Frans Schormans (bereikbaar op 013-4633898) en Mw. Marlieke van de Laar (bereikbaar op 06-41292460; telefonisch buiten kantooruren, een WhatsApp-bericht sturen kan altijd). Ze zijn ook per mail bereikbaar: vertrouwenscontactpersoon@rksvsarto.nl.

Lees hier de functie- en taakomschrijving van de vertrouwenscontactpersoon bij Sarto.