Zonder scheidsrechter geen wedstrijd!

Niets zo leuk als het spelen van een voetbalwedstrijd, toch? Maar, zoals de aloude wijsheid van de KNVB zegt, zonder scheidsrechter geen wedstrijd. Een scheidsrechter is nodig om de wedstrijd in goede banen te leiden en te zorgen dat de spelregels gerespecteerd worden. Ook al heeft een scheidsrechter niet altijd gelijk, of denken we dat, we kunnen niet zonder als we willen voetballen.

Bij Sarto worden ieder weekend tussen de 40 en 50 wedstrijden gespeeld. Dus zijn er veel scheidsrechters nodig. Helaas hebben we niet genoeg vrijwilligers om alle wedstrijden te voorzien van een scheidsrechter. En dat is jammer omdat het dan vaak neerkomt op leiders (jeugd) of spelers (senioren) die eigenlijk een andere taak of rol bij een wedstrijd hebben.

En dus is Sarto altijd op zoek naar vrijwilligers die af en toe een wedstrijd willen fluiten.

Je kunt in overleg aangeven op welke dag en tijd je wilt fluiten en ook hoe vaak. Wekelijks is heel fijn maar absoluut geen noodzaak. Sarto faciliteert in scheidsrechterstenues en -materialen, je wordt begeleidt door ervaren verenigingsscheidsrechters en je mag op kosten van Sarto een officiële KNVB-cursus volgen. En je ontvangt ook nog een kleine vergoeding per gefloten wedstrijd. Maar bovenal, ook als scheidsrechter kun je uitblinken in een wedstrijd, wat een enorme kick geeft. Dat is gewoon leuk om te ervaren.

Heb je interesse of wil je meer informatie? Laat dat dan weten via info@rksvsarto.nl of neem contact op met één van de leden van de arbitragecommissie.