De volle Gilzerbaan op zaterdag

Op zaterdagochtenden is het op Sarto een drukte van belang. Parkeren is dan wel eens een probleem.

Op een willekeurige zaterdagochtend is het bij Sarto altijd gezellig druk. Veel teams van onze jongste jeugd werken op zaterdagochtend hun thuiswedstrijden af en dat brengt heel veel spelers, enthousiaste ouders en trotse grootouders op de been. Zowel van de Sarto-teams als van hun tegenstanders. Superleuk natuurlijk, maar het brengt wel één probleem met zich mee: parkeeroverlast.

Heel veel spelers worden door hun ouders met de auto naar Sarto gebracht, soms met overige familieleden in hun kielzog. En daar is de capaciteit van ons parkeerterrein niet tegen opgewassen. Het gevolg daarvan is dat er veel auto’s in de bermen langs de Gilzerbaan worden geparkeerd. En dat levert nog wel eens hachelijke situaties op, zeker omdat met jonge kinderen twee fietspaden en de Gilzerbaan overgestoken moeten worden.

We kunnen twee dingen doen om de parkeeroverlast op zaterdag tegen te gaan en we vragen daarvoor jullie hulp:

1. Kom zo veel mogelijk op de fiets naar Sarto. Speel je of speelt je (klein)kind een thuiswedstrijd en woon je in de buurt van het Sarto-complex (bijvoorbeeld in de Blaak of Zorgvlied)? Kom dan op de fiets. Het grote voordeel voor jezelf is dat je minder ver hoeft te lopen en dat je auto niet op een plaats waar schade op de loer ligt geparkeerd staat.

2. Speel je als team een uitwedstrijd? Vertrek dan niet vanaf het Sarto-terrein maar verzamel op een andere, voor groepen begaanbare plaats in de buurt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het parkeerterrein van Begraafplaats Vredehof aan de Gilzerbaan (vriendelijk verzoek om aldaar fietsen en scooters buiten de omheining te parkeren), het kerkplein van de Petrus & Pauluskerk aan de Vierwindenlaan, het parkeerterrein van CZ aan de Ringbaan-West of het parkeerterrein van Tilburg University aan de Warandelaan. Hiermee verlicht je het parkeerprobleem bij Sarto enorm en het is voor het verzamelen van je eigen team een stuk rustiger.

Wij danken eenieder bij voorbaat voor de medewerking.

Leuk of interessant artikel? Deel het via social media of mail!