Vrijwilligers, bedankt!

Sarto bedankt zijn vrijwilligers met een clubpas.

Sarto is een voetbalvereniging. En dat we een vereniging zijn blijkt uit het feit dat er heel veel vrijwilligers actief zijn om de club draaiende te houden. Teamleiders, trainers, scheidsrechters, materiaalbeheerders, bestuurs- en commissieleden, wedstrijdsecretarissen, scouts, noem maar op. Met zijn allen zetten ze hun schouders eronder en zorgen ze ervoor dat de leden van Sarto kunnen spelen, trainen en activiteiten krijgen aangeboden.

Sarto is heel blij met al die vrijwilligers en wil hen graag belonen voor hun inzet voor de club. Een beperkt aantal vrijwilligers, dat veel uren in de club steekt en/of gediplomeerd is voor zijn of haar functie, ontvangt al een vrijwilligersvergoeding, maar de meeste vrijwilligers moesten het in het verleden vaak doen met de warme waardering vanuit de club die wellicht ook te weinig werd uitgesproken.

Dat hebben we sinds het seizoen 2022/2023 veranderd. Iedere vrijwilliger die geen vrijwilligersvergoeding ontvangt kan sindsdien een Sarto-pas krijgen waar, afhankelijk van het type functie, één of twee keer per seizoen door de club een leuk bedrag op gestort wordt. Met die clubpas kunnen consumpties afgerekend worden in het Sarto-paviljoen.

We hopen met deze geste de waardering van de club voor alle vrijwilligers wat duidelijker en tastbaarder te maken.

Over het uitdelen van de pasjes voor nieuwe vrijwilligers of het opwaarderen van het tegoed bij bestaande vrijwilligers wordt binnenkort nadere informatie verstuurd.

Vrijwilligers die een Sarto-pas willen ontvangen dienen als lid van de vereniging ingeschreven te zijn.